Nämen oj!

Tittar in här och konstaterar att jag fått åtta rara kommentarer! Tack! Det förpliktigar ju dock. Och jag som egentligen inte har lust eller inspiration till att blogga...
I lördagsmorse åkte vi ut till stugan och stannade tills idag. Det var första gången vi sov där och det gick bra. Lite varmt i sovrummet och lite trångt, kanske mest ovant, i nya, endast 140 cm breda, sängen. Jag hade packat pyjamas med långa ben men det behövdes inte. Vi har ingen värme inne än, elementen är inte inkopplade, men vi klarade oss ändå.
Fluffan var förstås med. Hon fångade möss och utforskade domänerna. Här följer hon husse ner till vattnet.

Visst syns det att vi befinner oss i Småland? Röda stugor med vita knutar, gröna björkar, sten och maskrosor. Gräset är redan långt, på gränsen till för långt. I veckan måste vi fixa det. Problemet är att vi inte har någon gräsklippare. Man kan kort och gott säga att det krävs en fet plånbok första året som stuginnehavare. Allt och då menar jag allt måste ju köpas. Möblemang, tv, porslin och inte minst trädgårdsredskap. Nu tycker ju jag det är roligt med second hand så en hel del har vi köpt till bra pris på loppis, Tradera och Blocket.


Kommentarer
Postat av: Ing-Mari

Goa bilder och jag håller med dig, man tar inte miste på var i världen man befinner sig!! Har inte sett stugan från sjösidan innan, ser ju hur mysigt ut som helst!! Ni kommer få en kanonsommar där!!

Hoppas att det kan bli av att vi ses i veckan!!

Kraaam

2010-05-24 @ 13:11:10
URL: http://www.avkopplat.se
Postat av: Peter

Så vackert, så vackert! En riktig oas ni har skaffat er och ja, första året som stugägare är riktigt tuff. Vi har ju lite saker här som kanske är av intresse att te.x låna om inte behovet är totalt. Duschen förresten kunde jag bara ge 20% på :( Chefen la sig i. Men jag stod och kollade idag på lagret idag och såg att jag har 2-4 fullstora pallkragar om ni inte redan skaffat där ute.

En bra blogg för en som inte ville ;)

2010-05-24 @ 19:23:34
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Mamma Ewa

Underbart!!

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk.........................

Fluffan lilla, går där efter husse...........

Det kommer att bli kanon!

Kram på er!

2010-05-24 @ 19:27:54
Postat av: Mamma Ewa

På tal om Second hand, så öppnar snart en ny dylik butik i Värnamo.

Man har hört av folk, ja, blivande kunder, att det är bra kvalitet och mycket bra priser!



Ursäkta, hur löd frågan, när öppnar butiken?

Jo, det ska jag säga just nu.

Nja, inte just nu, men ganska snart.

Man kan med stor sannolikhet säga, att ett besked är att vänta inom kort!



Ok, är ni med?

Häng med!

Den 3 juni klockan 13:00, och vis stänger kl 18:00.



Tips från en involverad — man bör vara där i tid!



2010-05-24 @ 19:40:15
Postat av: Bella

Vilket fint ställe ni köpt, vilken härlig sommar ni kommer få där :) kul med nytt, men självklart är det också mycket arbete innan man fått ordning på allt, hoppas du orkar dokumentera här på bloggen :)



Kramar Bella

2010-05-24 @ 21:49:02
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Linda

Men å vilken fin stuga ni har köpt! Vad roligt det ska bli att följa er där!



Kram!

2010-06-08 @ 19:34:08
URL: http://babybloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0